21 februarie 2020

Gabriela Firea face referendum, pe Facebook, pentru taxa Oxigen, cu 10 zile înainte ca amenzile să se aplice. Cum au reacţionat internauţii

Monitorul Partidelor

Întrebarea la care locuitorii Capitalei sunt îndemnaţi să răspundă este „Sunteţi de acord cu interzicerea circulaţiei maşinilor care poluează în centrul oraşului şi cu introducerea vinietei Oxigen pentru restul Bucureştiului?” şi a fost publicată joi de Gabriela Firea pe Facebook.

Sursă foto: Mediafax

Până vineri dimineaţa, postarea a stârnit peste 40.000 de reacţii, mii de comentarii şi distribuiri, însă primarul aşteaptă răspunsuri pe pagina de socializare sau pe e-mail până luni, 24 februarie, pentru a-şi forma o opinie clară asupra impactului măsurii deja luate. 

„Vă întreb direct, dragi bucureşteni. Sunteţi de acord cu acest proiect? Oxigen pentru Bucureşti? Sunteţi de acord să fie interzise în centru maşinile care poluează non-euro, euro 1 şi euro 2, iar euro 3 să plătească vinieta, iar în restul oraşului să plătească vinieta şi cele care poluează foarte intens? Sau nu sunteţi de acord. Ar fi păcat să pierdem acest moment şi să nu aflu direct opinia dumneavoastră”, a spus Gabriela Firea.

Vinieta Oxigen a intrat în vigoare de la 1 ianuarie, dar Primăria Capitalei va aplica amenzi abia din luna martie celor prinşi că circulă cu maşina în Bucureşti fără să plătească sau în zona în care nu au voie, a anunţat chiar primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, la începutul anului.

Provocaţi de întrebarea pusă acum de primarul Firea, unii dintre cei care i-au lăsat comentarii o critică pentru că lansează în dezbatere tema tardiv, după ce decizia Consiliului a fost luată, şi o acuză de demagogie.

„Întrebarea asta ar fi trebuit pusă înainte de a adopta hotărârea în consiliu, nu credeţi? Asta dacă chiar doreaţi să aflaţi ce cred oamenii. Altfel, aveţi mandatul în alb de la cei care v-au votat, întrebarea de acum e pură demagogie de campanie. Că tot îi acuzaţi aseară de demagogie doar pe contracandidaţi ;)”, i-a scris D.B.

Alţii o îndeamnă să se uite şi la alte surse de poluare şi o chestionează ce investiţii în infrastructură a făcut ca primar ca să facă aerul mai respirabil.

„Mai intai ocupati-va de masinile abandonate, investiti in infrastructura,creati locuri de parcare,scapati de troleibuzele acelea toxice si mizerabile,plantati niste copaci si dupa aceea ganditi-va la o metoda de impozitare/taxare a tuturor vehiculelor, nu doar a celor mai vechi”.

„Dacă plătesc nu mai poluează? Centura este plină de praf, şantierele, şoselele în general din Bucureşti şi sunt supărat că eu nu circul în Bucureşti ci doar ocazional în afara lui. Anul ăsta termin creditul pe 5 ani la această maşină şi voi mă pune-ţi să mă inham la altul... păi de unde măi nene şi alternative ioc. Cum plec cu 2 copii prin ţară sau afară când nu avem trenuri, autocare, nimic”, a scris un alt bucureştean.  

O persoană îi cere să anuleze taxa şi să ofere o alternativă celor cu maşini vechi. „Cred ca taxa trebuie anulata, mai mult poluează mediu construcţiile, praf, zgomot şi asa mai departe. Daca vreti sa pune-ţi acesta taxa bucureştenii ar trebui ajutaţi pentru achiziţionarea de automobil nepoluant. Cei care au maşini poate nu au posibilitatea materiala sa isi achiziţioneze unul nou. Cred ca trebuie sa luati in calcul ca nu toata lumea are bani. Va mulţumesc o seara buna”, scrie A.A.

La o primă vedere, cei care îi spun că măsura este bună sunt depăşiţi numeric de cei care scriu „Fără taxă”.

„Bineînţeles că nu suntem de acord !!! De ce sa platim o taxa in plus ??? Pentru ce ?Autobuzele cumpărate de dvs poluează de 2 ori mai mult, găsiţi acolo o rezolvare!!!”, comentează  A.R.

De la 1 martie, maşinile sub Euro 4 vor plăti vinieta Oxigen, iar maşinile sub Euro 3 nu vor mai avea acces în centrul oraşului. Autoturismele Euro 4 vor plăti vinieta din 2021.

Mai mult, potrivit unui amendament al acestui proiect, maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2, nu vor mai avea voie deloc în Bucureşti de la 1 ianuarie 2022, iar pentru cele Euro 3 restricţia este valabilă din anul 2024. Potrivit aceluiasi amendament, sunt exceptate de la plata vinietei scuterele si motocicletele, dar si autovehiculele cu norma de poluare Euro 3 care funcţionează cu GNL, GNC şi GPL.

Tarifele variază în funcţie de gradul de poluare al maşinii, de la 500 de lei la 1.900 de lei pe an.

monitorulpartidelor.ro este parte a trustului de presă MEDIAFAX și vă ţine la curent cu cele mai noi informaţii, dar și analize politice. Dacă v-a plăcut articolul, vă invităm să dați LIKE paginii noastre de Facebook .